images.jfif

Ako funguje manipulácia verejnej mienky v TV a čo to je?

Základná charakteristika

  • je to hodnotenie úsudku, myšlienok veľkého spoločenstva ľudí, teda väčšiny, vyjadrujúci vzťah k otázkam sociálneho a verejného života, ako priesečník názorov vyjadrujúci vzťah ľudí k aktuálnym otázkam – odrážajú postoje, názory a mienku väčšiny obyvateľstva

  • je to historická kategória, ktorá sa stále vyvíja (od najstarších prejavov v podstate bezprávnych systémoch, kde jej prejavy boli obmedzené, cez obdobie prvých priemyselných revolúcii až po súčasnosť)

  • je to spoločenský jav, ktorý je predmetom skúmania viacerých vedných odborov – filozofie, sociológie či politológie

Základné prístupy k hodnoteniu významu verejnej mienky:

  • liberalistická – chápe VM ako kontrolu vlády, alebo ako formu vlády

  • konzervatívna – chápe VM ako nevyhnutné zlo, s čím musí vláda rátať

Verejná mienka sa dá manipulovať. Potrebujete však mať pod kontrolov zdroje, ktoré masa ľudí číta alebo počuje, ako napríklad, denníky, TV či rozhlas. Dnes je to už aj Internet, kde vznikajú rôzne portály na čítanie. Čím viac týchto kanálov máte pod kontrolou, tím viac môžete ovplyvňovať verejnú mienku a zneužiť tak nevedomosť ľudí vo svoj prospech. Na médiach sa dá nielen dobre zarobiť ale ich aj dobre zneužiť. Dobrým príkladom je vykresľovanie politických oponentov a preferovanie iba tých, ktorí vyhovujú vlastníkom na ich ciele dostať sa k finančným štátnym zdrojom, ktoré sú veľmi veľké. Na oplátku potom politická strana dohodí biznis alebo zakázky priamo tejto spoločnosti. Tieto biznisi sú často skrývané aj inými neznámimi spoločnosťami, ktorý sa vlastníci snažia potom zakrývať a tajiť nastrčenými ľuďmi, ktorých nikto nepozná.

Rozoberieme si to na príklade nietkorých záujmových skupín uvedených nižšie.

 

Denníky sme si rozobrali v predchádzahúcej sekcii "Analýza denníkov". Na rade sú teda TV progamy. Keďže vačšina občanou má doma televízor a veľmi často ho aj pozerá, je to výborný prostriedok na manipuláciu verejnej mienky. Stačí ak vytvoríte vždy kriticky zameranú reláciu alebo poviete komikom, aby si urobili srandu z Matoviča a nie Fica či Pellegriniho. A to sa opakuje v roznych reláciách. Pozývate do štúdií rôznych matematikov, či politológov, ktorý vystúpia ako géniovia s receptom na všetko  a vedia dopredu všetko predpokladať. Títo potom rozbehnú šírenie skreslených informácií či klamstvo a kritiku na oponenta a kolujú v rôznych reláciách. Otázky moderátor/ka zadávajú tak, aby to vyhovovalo stanovenému cieľu. 

markiza.jpg
kellner.jfif

Penta nevlastnila žiadnu TV stanicu. No v minulom roku sa usilovala kúpiť TV Markíza no nakoniec skončila v rukách najbohatšieho Čecha.

Predaj Markízy za závratnú sumu: Kúpil ju tento Čech!

Ten zahŕňa dokopy 30 televíznych staníc – v Bulharsku, v Českej republike (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold), v Rumunsku, na Slovensku (Tv Markíza, Markíza International, Doma a Dajto) a v Slovinsku. No a to sa už potenciálnym kupcom nepozdávalo, veď oni potrebujú manipulovať mienku len na Slovensku. 

Presne pred rokom sme však na Topkách informovali, že záujemca sa predsa len našiel. A ako informuje Mediaboom.sk, od utorka je Markíza už definitívne v rukách nového majiteľa. Tým sa stal najbohatší Čech, úspešný podnikateľ Petr Kellner. Práve on bol ochotný vysoliť za spomínané stanice enormnú čiastku 2,1 miliardy dolárov. 

„Uvedomujeme si zodpovednosť, ktorú na seba prevzatím CME berieme. Jej pozícia na trhu je veľmi dobrá, a preto budeme ďalej pokračovať v budovaní siete navzájom nezávislých televíznych kanálov v jednotlivých krajinách. Veríme tiež, že sa nám podarí vytvoriť nové obchodné príležitosti prepojením mediálnych a telekomunikačných služieb. CME má početných a verných divákov, my im budeme aj naďalej prinášať kvalitný a atraktívny obsah,“ vyjadril sa väčšinový vlastník PPF Petr Kellner.

Kto je to Petr Kellner? 

Úspešný český podnikateľ, ktorého skupina PPF má aktívny biznis vo všetkých krajinách, v ktorých CME prevádzkuje svoje televízie. Mimoriadne silné portfólio má najmä v Česku a na Slovensku. Tu vlastní napríklad známeho mobilného operátora, porovnávač cien, nebankovku, online banku či známy e-shop. V Česku napríklad mýtny systém či najväčšiu dátovú a komunikačnú sieť.
Žial dňa 27. marca 2021 sa zrútil s helikoptérou a zahynul na Aljaške. 

Keďže Penta neuspela, pravdepodobne podľa obsahu a správania sa Moderátorov vpustila chápadla do Markízy cez pracovníkov pracujúcich priamo v Markíze. Majiteľ v tomto prípade nemusí nič tušiť. Išlo mu o biznis a čo robia jeho zamestnanci ho nemusí zaujímať ak nemá nejaké väzby na politické strany na Slovensku. Takže Penta nemusí vlastniť TV Markízu, stačí ak si kúpi kľúčových ľudí vo vnútri. Všetci vieme, že v tomto má obrovské skúsenosti o čom svedčí aj kauza Gorila. Pripomíname, že po celý rok sa všetky relácie venujú iba kritike novej Vlády a priestor dostávajú SMEROHLAS hostia, ktorí púšťajú špinu a klamstvá a snažia sa tak oklamať občanov.

Logo-Press-white.png
penta.jpg
TA3_logo.png
nkl9.podnikatel_ivan_kmotrik_a_vpravo_je

TA3 tzv "Kmotrík TV" hneď po voľbách začala ako prvá kritizovať Oľano a Matoviča. Objavili sa nový moderátori, nové relácie a jednostranná propaganda očierňovania Oľano a Premiéra Matoviča. Nebol deň kedy si nekopli do Premiéra. Pritom nemali žiadne podklady alebo fakty, ktorými by mohli podložiť lož, ktorú šírili. Cieľ bol a je stále jasný. Špiniť Oľano a Matoviča, vykresliť ho ako neschopného, amatéra či šaša. Nič iné im ani nezostávalo len čo najviac zhoršovať pandemickú situáciu a potom to hodiť na Matoviča.

 

Matovič nemá žiadne korupčné kauzy a preto je veľmi ťažké napadnúť ho týmto argumentom, zostala iba téma ako "amatér, zlé, nedobre, neodborné, to nie takto sa to malo, to inak sa to malo. " A čo nato občan? no ten bezumne pozerá a časom si začne myslieť, že to je asi pravda. Je len málo tých čo vidia zaujatosť, klam, nepravdu, nespravodlivosť v médiach a to SMEROHLAS a PS veľmi dobre vedia. Oni sa zamerali na tú masu ľudí čo do toho až tak nevidí. Majú obrobské finančné zdroje na to, aby mohli tento plán v pohdlí vypĺňať. 

Kmotrík duo má rovnako veľký smäd, boli odstrihnutý od štátnych peňazí a SMEROHLASÁCKYCH dotácií, veď aj preto nahnal svojich futbalových fanúšikov na protesty, kde vyčíňali ako diví. A Korona sa šírila. To všetko iba nahrávalo do karát SMEROHLASU A PS a ani SaS sa neodmietla pekne priživiť. 

 

joj-upravemne.jpg
CeiOrg1p_400x400.jpeg

TV JOJ je už dlhodobo pod krídlami J&T. Tá je naviazaná na SMER a podľa toho sa aj správa celá televízia a ich politické reportáže. Scénár je rovnaký a preto nebudeme opisovať a opakovať to isté. Platí všetko ako pri TA3. Je známe, že ich právnici im zabezpačujú prekrývanie účtovníctva cez rôzne firmy v zahraničí alebo doma. Firmy vznikajú a potom sa likvidujú, aby sa zahladili stopy. A takto to tu beží dokola. 

Skupina vlastní aj Poštovú banku, banku 365. 

rtvs-logo.jpg
k0h7vm_9Rq6T1H1PQb-DKA_f-RTVS-Jaroslav-R

RTVS je štátnou TV a je financovaná našimi koncesionárskymi poplatkami. Paradoxom je, že by to mala byť neutrálna Televízia, kde by sme mali dostať pravdivé a nezkreslené informácie. Televízia sa však po dosadení Rezníka za Generálneho riaditeľa rapídne zmenila. Nominoval ho kto iný ako SMER a SNS. Televíziu boli buď nútení alebo opustili z vlastnej vôle mnohí nestranní moderátori a schopní ľudia. 

Rezník doslova a do písmena "vykostil celú RTV" a tá sa pripojila k šíreniu klamstiev a kritiky či obviňovania Oľano. Stav sa však chíli ku koncu a Rezník to bude mať čoskoro zrátané. S týmto stavom sa rovnako neztotožňuje množstvo obyvateľov a pohoršuje sa za čo to vlastne platíme. 

Táto televízia musí byť jednosznačne apolitická, objektívna a nezaujatá voči akýmkoľvek stranám. Zákon o RTVS sa má však meniť a vzniknúť má nová etická komisia. Ak jej zistenia nebude riaditeľ RTVS riešiť, môže prísť o odmeny alebo môže čeliť odvolávaniu.

Veru je to hrozné ak to človek vidí takto na jednom mieste pekne spolu. Musíme skonštatovať, že na Slovensku je zatiaľ národ klamaný a zavádzaný a nevieme kedy sa to zmení. Prvým krokom by mala byť výmena Rezníka.